A régi típusú hirdetések ideje lejárt, a jó hirdetés célja, hogy megtalálja és megszólítsa a célközönséget, vágyat keltsen benne, hogy birtokolni akarja az állást és azonnal cselekvésre szólítsa fel. Tulajdonképpen az álláshirdetés ma nem más, mint egy professzionálisan megírt, direkt értékesítési reklámszöveg.

A gyilkosan jó álláshirdetés megfogadható parancsolatai:

  1. Adjunk neki egy gyilkosan jó címet – amire felfigyelnek!
  2. Induljon egy jó erős érzelmi töltetű bevezetővel – hatáskiváltó, nem információközlő!
  3. Meséljünk a cégről!
  4. Adjuk el a pozíciót – előnyöket, adatok helyett!
  5. Írjuk bele miért érdemes jelentkezni……és mi fog történni jelentkezés esetén?
  6. Lektoráljuk a hirdetést
  7. Legyen (telefonos, e-mailes) válaszadási folyamat!
  8. Mérjük vissza a hatást!

Amit NE csináljunk:

  1. NE adjunk meg munkaköri leírást! – ráérünk az interjún beszélni a feladatokról
  2. NE akarjunk jópofik vagy cukik lenni, mert akkor max. lájkot kapunk!
  3. NE ígérjünk olyat, amit nem tudunk betartani, mert el fognak menni!
  4. Ha nekünk sincs kedvünk legalább 3x végigolvasni a hirdetést, akkor unalmas!

Ha motivációként képzés-fejlesztésben (is) gondolkodunk (márpedig tegyük ezt!), akkor ne a hagyományos készségfejlesztőkkel akarjunk operálni, mint pl. kommunikáció, prezentációs készség…stb. fejlesztése, hanem az alábbiakat fejlesszük pl:

  • megoldás orientált gondolkodás
  • érzelmi intelligencia
  • visszajelzés kultúrája
  • adaptivitás, agilitás
  • változás-kezelés
  • tanulási kultúra
  • együttérző vezetés

Az elégedettséget befolyásoló tényezők erőssége, rangsora

Hatékonyság Elégedettségért felelős tényezők
nyugodt családi háttér
erkölcsi megbecsülés
Leginkább hatékony munkahelyi légkör
vezető általi elismerés
pozitív vagy negatív visszajelzés a felettestől vagy munkatárstól
rugalmas munkakör
közepesen hatékony rugalmas munkaidő
versenyhelyzet
anyagi megbecsülés
legkevésbé hatékony beosztott általi elismerés
egészséges munkakörülmények
vélemény-nyilvánítási lehetőségek

A legjobb munkahelyek legfontosabb jellemzője a vezetők és beosztottaik közötti bizalom. Ezek a cégek 3x nyereségesebbek, mint az átlagos cégek.