A régi típusú hirdetések ideje lejárt, a jó hirdetés célja, hogy megtalálja és megszólítsa a célközönséget, vágyat keltsen benne, hogy birtokolni akarja az állást és azonnal cselekvésre szólítsa fel. Tulajdonképpen az álláshirdetés ma nem más, mint egy professzionálisan megírt, direkt értékesítési reklámszöveg.
A gyilkosan jó álláshirdetés megfogadható parancsolatai:
- Adjunk neki egy gyilkosan jó címet – amire felfigyelnek!
- Induljon egy jó erős érzelmi töltetű bevezetővel – hatáskiváltó, nem információközlő!
- Meséljünk a cégről!
- Adjuk el a pozíciót – előnyöket, adatok helyett!
- Írjuk bele miért érdemes jelentkezni……és mi fog történni jelentkezés esetén?
- Lektoráljuk a hirdetést
- Legyen (telefonos, e-mailes) válaszadási folyamat!
- Mérjük vissza a hatást!
Amit NE csináljunk:
- NE adjunk meg munkaköri leírást! – ráérünk az interjún beszélni a feladatokról
- NE akarjunk jópofik vagy cukik lenni, mert akkor max. lájkot kapunk!
- NE ígérjünk olyat, amit nem tudunk betartani, mert el fognak menni!
- Ha nekünk sincs kedvünk legalább 3x végigolvasni a hirdetést, akkor unalmas!
Ha motivációként képzés-fejlesztésben (is) gondolkodunk (márpedig tegyük ezt!), akkor ne a hagyományos készségfejlesztőkkel akarjunk operálni, mint pl. kommunikáció, prezentációs készség…stb. fejlesztése, hanem az alábbiakat fejlesszük pl:
- megoldás orientált gondolkodás
- érzelmi intelligencia
- visszajelzés kultúrája
- adaptivitás, agilitás
- változás-kezelés
- tanulási kultúra
- együttérző vezetés
Az elégedettséget befolyásoló tényezők erőssége, rangsora
Hatékonyság | Elégedettségért felelős tényezők |
nyugodt családi háttér | |
erkölcsi megbecsülés | |
Leginkább hatékony | munkahelyi légkör |
vezető általi elismerés | |
pozitív vagy negatív visszajelzés a felettestől vagy munkatárstól | |
rugalmas munkakör | |
közepesen hatékony | rugalmas munkaidő |
versenyhelyzet | |
anyagi megbecsülés | |
legkevésbé hatékony | beosztott általi elismerés |
egészséges munkakörülmények | |
vélemény-nyilvánítási lehetőségek |
A legjobb munkahelyek legfontosabb jellemzője a vezetők és beosztottaik közötti bizalom. Ezek a cégek 3x nyereségesebbek, mint az átlagos cégek.